lauantai 18. lokakuuta 2014

Taustatietoa

Olen reilu kolmekymppinen nainen, jolle joulu on aina ollut lähellä sydäntä.
Olen ollut jouluihminen aina, niin kauan kuin muistan. Minusta on ollut ihanaa laittaa joulua, ostaa lahjoja, nauttia joulun mauista ja rentoutua joulun viettoon tietyin rutiinein.
Nyt jouluni on kuitenkin erilainen. Vietän sen ensi kertaa "kunnolla" yksin omassa kodissani, vain nelijalkaiset seuranani.
Aiemmin olen matkustanut pohjoiseen vanhempieni luokse, tai viettänyt joulua avomieheni kanssa. Nyt minulla ei ole kumpiakaan.
Olen hieman surullinen tulevasta joulusta kun en pääse pohjoiseen , missä on lunta ja tietty joulun tuntu. Ja siitä, että olen yksin. Se pelottaa tietyllä tapaa, mutta silti joulu on jo alkanut kolkuttelemaan ovelleni. Eniten mietityttää kaikki jouluruokin teko, koska eihän joulu ole joulu ilman jouluruokia :) Mutta eiköhän se onnistu.
Olen nyt reilun viikon lukenut ihmisten joulublogeja ja kipinä on syttynyt :)
Sain niistä inspiraation aloittaa oman blogin pitämisen. En kuitenkaan ole ns.kirjoittajatyyppiä, joten tämä aihe on hyvä ja rajoittuu tiettyyn vuoden aikaan, jouluun, mistä olen aina nauttinut.
Harmittaa kun en ajoissa huomannut mm.salaisen joluystävän lahja juttua. Se olisi piristänyt arkeani ja joulun odotusta kummasti. Mutta ehkä ensi vuonna...
Suurin osa ystävistäni asuu eri paikkakunnalla ja tänä vuonna lahjoja saakin ostaa huomattavasti vähemmän kuin aiemmin. Laitan kuitenkin muutaman paketin kauempana asuville ystäville ja muutaman niille jotka asuu täällä missä minäkin. Unohtamatta nelijalkaisia ystäviä :)
Kauppoihin on jo alkanut tulemaan joulukarkkeja, glögejä jne..Glögiä olen jo ostanut, mutta karkit saavat odottaa joulukuun alkuun reenikauden vuoksi. Olen monena vuonna pitänyt ns.karkkilakon ennen joulua. Sitten saakin nauttia kunnolla kaikista herkuista.

-Kristiina-

3 kommenttia:

  1. Mahtava idea blogille! Mielenkiinnolla alan seuraamaan. Itsekin hulluna jouluperinneihmisenä meidän perheemme on vähän murroksessa, ja ensi jouluna ei ehkä kaikkea saadakaan täysin samalla tavalla toteutettua kuin aina ennen.. Mutta ehdottomasti tsemppiä sinulle, ja tässä ainakin yksi lukija! :)

    - Elina

    VastaaPoista
  2. Joulu ei kysy, montako henkeä huushollissa asuu. Se vain avaa oven ja tulee sisään. Nauti joulustasi! Tervetuloa visiitille joulublogiini Donnan jouluikkunalle!

    VastaaPoista